Άρθρο μου που φιλοξενείται στο sirma.info με αφορμή τις κλήσεις μελών της προηγούμενης Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης σε απολογία για το θέμα των συμβασιούχων.
Η πρόσκληση των μελών της προηγούμενης Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης σε απολογία, επειδή δεν έκαναν έφεση στην απόφαση που δικαίωνε τους 556 συμβασιούχους του Δήμου, είναι μία βαθιά υποκριτική απόφαση.
Όχι διότι οι αποφάσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν πρέπει να ελέγχονται. Αυτά είναι ανοησίες.
Αλλά διότι αυτός ο οποίος ζητά σήμερα εξηγήσεις, η κυβέρνηση δηλαδή δια του γενικού γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ.Αθανασίου Καρούντζου, έχει νομιμοποιήσει επανειλημμένα την απόφαση να μην ασκηθεί έφεση.
Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση ελήφθη στις 20 Δεκεμβρίου 2013 κι είχε ως αποτέλεσμα η απόφαση που δικαίωνε τους συμβασιούχους να τελεσιδικήσει στις 3 Ιανουαρίου.
Ο κ.Καρούντζος χρειάστηκε ΔΥΟ μήνες για να ακυρώσει την απόφαση της οικονομικής Επιτροπής. Συγκεκριμένα έλαβε την απόφαση του στις 18 Φεβρουαρίου 2014, ενάμιση μήνα αφότου η υπόθεση είχε τελεσιδικήσει.
Παρά την ακύρωση, έξι ημέρες μετά, στις 24 Φεβρουαρίου 2014, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, αποφάσισε τη σύσταση των προσωποπαγών θέσεων για τους συμβασιούχους.
Από τότε αρχίζουν οι διαδοχικές νομιμοποιήσεις της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής από κυβερνητικά όργανα.
1. Ο κ.Καρούντζος μπορούσε να ακυρώσει την απόφαση για τις προσωποπαγείς θέσεις επειδή στηρίχθηκε στηνπαράνομη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση. Δεν το έκανε. Αντίθετα ζήτησε να συμπληρωθεί η απόφαση με όλα τα ονόματα των συμβασιούχων που είχαν κερδίσει.
2. Στις 7 Απριλίου 2014, το Υπουργείο Εσωτερικών με το με αριθμό 12545 έγγραφο του αναφέρει ότι ο Δήμος μπορεί να προχωρήσει στη σύσταση των προσωποπαγών θέσεων ως προπαρασκευαστική ενέργεια για την οριστική πρόσληψη τους. Πουθενά δεν αναφέρει ότι είναι αντίθετο επειδή η απόφαση αυτή στηρίζεται στην παράνομη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση. Διευκρινίζει μάλιστα ότι δε συντρέχουν οι απαγορεύσεις της προεκλογικής περιόδου.
3. Στις 14 Απριλίου, το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε ξανά την απόφαση για σύσταση προσωποπαγών θέσεων συμπεριλαμβάνοντας τα ονόματα.
4. Στις 21 Μαΐου ανάμεσα στους δύο γύρους των δημοτικών εκλογών, ο κ.Καρούντζος επικύρωσε την απόφαση για σύσταση για τη σύσταση των προσωποπαγών θέσεων. Δεν επιφυλάσσεται για το ότι στηρίχτηκε στην παράνομη απόφαση της οικονομικής επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση.
5. Στις 28 Ιουλίου 2014, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης με την απόφαση του ΔΙΠΠ/Φ.ΕΠ.1/419/οικ. 18959 υπογράφει τη μονιμοποίηση στο Δήμο 45 από αυτούς τους συμβασιούχους, χωρίς να τον ενοχλεί ότι στηρίζεται στην παράνομη απόφαση της οικονομικής επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση.
2. Στις 7 Απριλίου 2014, το Υπουργείο Εσωτερικών με το με αριθμό 12545 έγγραφο του αναφέρει ότι ο Δήμος μπορεί να προχωρήσει στη σύσταση των προσωποπαγών θέσεων ως προπαρασκευαστική ενέργεια για την οριστική πρόσληψη τους. Πουθενά δεν αναφέρει ότι είναι αντίθετο επειδή η απόφαση αυτή στηρίζεται στην παράνομη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση. Διευκρινίζει μάλιστα ότι δε συντρέχουν οι απαγορεύσεις της προεκλογικής περιόδου.
3. Στις 14 Απριλίου, το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε ξανά την απόφαση για σύσταση προσωποπαγών θέσεων συμπεριλαμβάνοντας τα ονόματα.
4. Στις 21 Μαΐου ανάμεσα στους δύο γύρους των δημοτικών εκλογών, ο κ.Καρούντζος επικύρωσε την απόφαση για σύσταση για τη σύσταση των προσωποπαγών θέσεων. Δεν επιφυλάσσεται για το ότι στηρίχτηκε στην παράνομη απόφαση της οικονομικής επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση.
5. Στις 28 Ιουλίου 2014, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης με την απόφαση του ΔΙΠΠ/Φ.ΕΠ.1/419/οικ. 18959 υπογράφει τη μονιμοποίηση στο Δήμο 45 από αυτούς τους συμβασιούχους, χωρίς να τον ενοχλεί ότι στηρίζεται στην παράνομη απόφαση της οικονομικής επιτροπής να μην ασκηθεί έφεση.
Η απόφαση αυτή δημοσιεύεται στην εφημερίδα της κυβέρνησης μόλις ΔΥΟ ημέρες από τη λήψη της, διάστημα που αποτελεί ρεκόρ ταχύτητας για την ελληνική δημόσια διοίκηση.
Σήμερα έρχονται όλοι αυτοί που νομιμοποίησαν τις συνέπειες της απόφασης της Επιτροπής να ζητήσουν ευθύνες από τα μέλη της Επιτροπής που την έλαβαν.
Θα μπορούσε να είναι απλώς υποκρισία, αν δεν ήταν ντροπή!
Διότι η συγκεκριμένη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής δεν ήταν παρά η εκτέλεση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Άρα υπόλογο θα έπρεπε να είναι όλο το τότε Δημοτικό Συμβούλιο.
Διότι η συγκεκριμένη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής δεν ήταν παρά η εκτέλεση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Άρα υπόλογο θα έπρεπε να είναι όλο το τότε Δημοτικό Συμβούλιο.
Η μηδενική οικονομική επιβάρυνση και το τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο
Σε ό,τι δε αφορά τώρα στις οικονομικές συνέπειες από την απόφαση:
Δεν υπήρξε καμία επιβάρυνση των οικονομικών του Δήμου από την απόφαση να μην ασκηθεί έφεση.
Δεν υπήρξε καμία επιβάρυνση των οικονομικών του Δήμου από την απόφαση να μην ασκηθεί έφεση.
Η επιβάρυνση στα οικονομικά του Δήμου προήλθε από την εντελώς νομικά αστήρικτη απόφαση να διατηρηθούν στη δουλειά τους από 1/1/2014 χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης που τους δικαίωνε.
Αυτήν την απόφαση την έλαβε η διοίκηση, χωρίς καμία κάλυψη από το Δημοτικό Συμβούλιο, και παρά την απόρριψη της μισθοδοσίας από τον Επίτροπό του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Οι 511 συμβασιούχοι απασχολούνται χωρίς καμία ασφαλιστική κάλυψη και χωρίς καμία νομιμοποίηση και χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, πληρώνονται δε με δικαστικές αποφάσεις που στηρίζονται στις προβλέψεις περί «αδικαιολόγητου πλουτισμού».
Αλλά γι’ αυτήν την παρανομία, αυτουργοί της οποίας είναι ο δήμαρχος και 2-3 στενοί συνεργάτες του και η οποία έχει κοστίσει από την αρχή του χρόνου στα ταμεία του Δήμου περίπου 10 εκ. ευρώ στα ταμεία του δήμου, κανείς δεν ζητά ευθύνες.
Όσοι δε από τους αυτούς τους 511 έτυχε, για διάφορους λόγους, να μη μπορέσουν να εξοφλήσουν την αμοιβή του δικηγόρου για τη «δικαίωση» τους, δηλαδή 2.000 ευρώ καθαρά (σύνολο περίπου 1,5 εκ. ευρω), έλαβαν επιστολή, στην οποία «προειδοποιούνται» ότι δεν θα συμπεριληφθούν στις επόμενες αγωγές που θα γίνουν για να πληρώνονται.
Μέχρι πότε θα πληρώνονται με αγωγές; Το αναφέρει στο έγγραφο του 12545/7-4-2014 το Υπουργείο Εσωτερικών.
Απαγορεύεται κάθε πρόσληψη αποφοίτου υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι 31-12-2016. Θα απασχοληθούν νόμιμα λοιπόν από 1.1.2017.
Απαγορεύεται κάθε πρόσληψη αποφοίτου υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι 31-12-2016. Θα απασχοληθούν νόμιμα λοιπόν από 1.1.2017.
Μέχρι τότε είναι σε καθεστώς ομηρίας, μαύρης εργασίας και απάνθρωπης εκμετάλλευσης.
Οι ελεγκτικές αρχές διύλισαν τον κώνωπα και κατάπιαν την κάμηλο! Για ό,τι φταίνε αυτοί που εκλήθησαν σε απολογία, ευθύνομαι κι εγώ. Δεν ευθύνομαι για όσα κάνουν αυτοί που δεν εκλήθησαν να δώσουν εξηγήσεις!
Οι ελεγκτικές αρχές διύλισαν τον κώνωπα και κατάπιαν την κάμηλο! Για ό,τι φταίνε αυτοί που εκλήθησαν σε απολογία, ευθύνομαι κι εγώ. Δεν ευθύνομαι για όσα κάνουν αυτοί που δεν εκλήθησαν να δώσουν εξηγήσεις!
Είναι τραγικό να χρησιμοποιούνται οι πρώην συμβασιούχοι, για να εκτελούνται συμβόλαια πολιτικής εξόντωσης.
Διότι δεν είναι μόνο ότι διατηρήθηκαν οι 511, προσλήφθηκαν κι άλλοι!
Δε ξέρω πόσο νόστιμη είναι η καμήλα, αλλά καλή χώνεψη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου